Demadeira-06

Ο Δημήτρης μένει σε ένα υπόγειο γκαράζ που μόλις μπεις μέσα, εύκολα νομίζεις πως είσαι κάπου στις Μαλδίβες και πως σύντομα θα σου σερβίρουν μια pina colada ενώ θα χαζεύεις το λουλουδάτο σου κολιέ. Δίπλα από την εξωτική αυτή φωλιά, βρίσκονται δυο εργαστήρια πλήρως εξοπλισμένα και πεντακάθαρα. Εκεί ο Δημήτρης κατασκευάζει τεσσάρων ειδών σανίδες. Longboard short cruiser skates, surfboards, indoboards και skimboards.

Αφού μας σερβίρει ελληνικό καφέ –γιατί αυτή είναι η φάση- αφήνει στην άκρη το βιβλίο «perfect waves» για να μας μιλήσει για κύματα, γυμναστική, skate και street κουλτούρα. «Καταρχάς μένεις πολύ μακριά» του λέμε αφού έχουμε περπατήσει σαράντα λεπτά για να διανύσουμε μια απόσταση που μας είπε πως δεν ξεπερνά τα δεκαπέντε λεπτά περπάτημα. «Εγώ κυκλοφορώ πάντα με το σανίδι και έτσι δεν καταλαβαίνω τις αποστάσεις» μας λέει και γελάει.

Εδώ και δεκαεφτά χρόνια η ζωή του Δημήτρη είναι αυτά τα σπορ. Στα δώδεκα αγόρασε το πρώτο του bmx με τα κέρδη του από τα κάλαντα. Έπειτα, υιοθέτησε το όνομα παντοφλάτορας από το παντοκράτορας και το flat land που είναι κόλπα με το bmx στο έδαφος. Το όνομα παντοφλάτορας έφτασε στη δημιουργία του crew της παντοφλατορίας και έκτοτε, το σήμα της παντόφλας συνδέθηκε με τον Δημήτρη και την παρέα του.

Demadeira-05

Τα σπορ της street κουλτούρας και η κατασκευή σανίδων δεν είναι επάγγελμα ή χόμπι. Είναι τρόπος ζωής. Ο Δημήτρης ξυπνάει κάθε μέρα και είναι σαν να έχει κύμα. Η Ελλάδα –όπως μας λέει- είναι ιδανική για αυτή τη ζωή. Έχει πάντα ήλιο, τα νότια προάστια είναι πλημμυρισμένα στις παραλίες και ο καιρός είναι ιδανικός. «Χθες έφτιαξα σανίδια, πήγα θάλασσα, έκανα ποδήλατο, έκανα σκέιτ, έκανα bmx, ήπια μπύρες με τους φίλους μου» λέει. «Δεν έχει περάσει μέρα που να μην κάνω κάτι από όλα αυτά. Από πιτσιρίκι, με εξίταραν τα σανιδοαθλήματα. Πήγαινα στο χωριό και έπαιζα με πλαστικές σανίδες και με κάτι σανίδια που πουλάνε στα σούπερμαρκετ, με πατάκια και γενικά, έβρισκα τρόπους να αξιοποιήσω το περιβάλλον για να περάσω καλά. Μετά προσπαθούσα να σηκωθώ όρθιος, σηκωνόμουν και μου άρεσε και σιγά σιγά, αυτό έγινε τρόπος ζωής. Στην έκτη δημοτικού, είχα ήδη μπει στην σκέιτ σκηνή. Τότε έπαθα ένα εσωτερικό αιμάτωμα στο κεφάλι και πίσω δεν έχω κόκκαλο. Αυτό όμως δεν με σταμάτησε. Μετά σπούδασα σχεδίαση τεχνικών έργων και έργων υποδομής. Μου άρεσαν οι κατασκευές, δούλευα με κάτι μαστόρους για να βγάζω το μεροκάματο. Κάναμε εξοχικές ξύλινες κατοικίες. Έζησα για πολλά χρόνια στην επαρχία. Μετά ήρθε το τέλος αυτής της περιπλάνησης. Εκμεταλλεύτηκα τις γνώσεις που είχα πάρει από τα μαστορέματα και κάποια στιγμή, έφτιαξα ένα σανίδι ξύλινο, με δυο ρόδες. Τσούλησε και ήταν καλό. Μετά έβαλα και κάποια άλλα υλικά, είδαμε ότι έχει αντοχή και ότι είναι πιο καλό από τα εργοστασιακά και ξεκινήσαμε να κατασκευάζουμε για φίλους. Έχουμε φτάσει στο σημείο που έχουμε κόψει ένα ικανοποιητικό αριθμό σανιδιών. Πλέον επιβιώνω από αυτό, δεν χρειάζεται να κάνω άλλη δουλειά. Το όνομά μας είναι De Madeira, που στα πορτογαλικά σημαίνει «τα ξύλινα σανίδια». Σήμα μας είναι η παντόφλα. Στην ομάδα είμαστε οι Σωτήρης Fen, Jemal Jemal, Thanos Argi, Sinke Κωνσταντίνος Μιχελής, Zaks Calio!a/a tsarli, Ο Δαμιανός Κοντός και ο Olor a limon. Η ομάδα έχει τα πάντα. Σέρφινγκ, σόου, bmx, καλλιτεχνικό κομμάτι».

Demadeira-04 Demadeira-03 Demadeira-02 Demadeira-01

Ο Δημήτρης μας εξηγεί πως στην Ελλάδα η κουλτούρα του σκέιτ και του σέρφινγκ έχει εξελιχθεί πολύ από στόμα σε στόμα. Πλέον τα πιτσιρίκια δεν περιμένουν το χιόνι και το κύμα. Παίζουν όλο το χρόνο και έτσι η κουλτούρα αυτή χτίζεται με πολύ γερά θεμέλια. «Όπου έχει παραλία, όπου φυσάει αέρας, όπου έχει χιόνια και μεγάλους δρόμους, όλο και κάποιος θα κάνει σέρφινγκ, σκέιτ, σκι, bmx».

«Πού έχεις συναντήσει το καλύτερο κύμα;». «Όλα τα μέρη της Ελλάδας έχουν δυνατό κύμα, όμως νομίζω ότι τα πιο δυνατά κύματα τα έχω συναντήσει στο βόρειο και νότιο Ιόνιο. Εκεί τα κύματα έχουν απόσταση να ταξιδέψουν και έτσι έχουν μεγαλύτερη δύναμη. Το χειμώνα έχει καλό κύμα στη Βουλιαγμένη, στην Πελοπόννησο, στην Πάργα, στην Κρήτη. Το καλοκαίρι είναι καλά στα νησιά. Τώρα ξεκινάει η φάση στα νησιά. Μπαίνουν οι βοριάδες. Η Ικαρία είναι από τα καλύτερα νησιά για σέρφινγκ».

«Έχεις ταξιδέψει για να κάνεις σέρφινγκ;». «Έχω πάει στην Πορτογαλία, στις Μαλδίβες, στη Χαβάη, στην Καλιφόρνια. Όπου έχω ταξιδέψει, έχω ταξιδέψει για σέρφ, όχι για τουρισμό. Πιο πολύ μου άρεσαν η Χαβάη και οι Μαλδίβες. Στην Καλιφόρνια μου είπαν ότι είμαι πολύ καλός σε αυτό που κάνω και στις κατασκευές μου. Το σημαντικό είναι ότι πριν ξεκινήσω να φτιάχνω σανίδια, ήξερα να τα χρησιμοποιήσω. Και όταν ξεκίνησα να τα φτιάχνω, ήθελα να ευχαριστώ τον κόσμο. Όλες οι σανίδες είναι custom made, φτιαγμένες και κομμένες στο χέρι».

Demadeira-08 Demadeira-09 Demadeira-10 Demadeira-11 Demadeira-12 Demadeira-13

«Ποιο είναι το μυστικό για αυτά τα σπορ;». «Πρέπει να διατηρείσαι fit, να κάνεις stretching, κολύμπι, να έχεις καλή διατροφή, να είσαι σε μια εγρήγορση, να πίνεις πολύ νερό, να σε βλέπει ο ήλιος, να ιδρώνεις για να βγαίνουν από μέσα σου αυτά που έχεις φάει και που έχεις πιει. Εγώ θέλω να έχουμε υγεία, χαρά, καλή καρδιά, εργασία και sports, να βγάζω καλή ενέργεια για να περνάνε και οι γύρω μου καλά όπως και εγώ. Αυτά».